Звіт
про базове відстеження проекту рішення Кремінської міської ради
«Про встановлення розмірів орендної плати та земельного сервітуту за земельні ділянки, які перебувають у комунальній власності територіальної громади м. Кремінна»
№/№
|
Зміст
|
|
1.
|
Вид та назва регуляторного акта, результативність якого відстежується, дата його прийняття та номер (у разі базового відстеження дата прийняття і номер акта не зазначаються);
|
проект рішення Кремінської міської ради
«Про встановлення розмірів орендної плати та земельного сервітуту за земельні ділянки, які перебувають у комунальній власності територіальної громади м. Кремінна»
|
2.
|
Назва виконавця заходів з відстеження;
|
Секретар міської ради
|
3
|
Цілі прийняття акта;
|
Цілями розробки та затвердження положення «Про встановлення розмірів орендної плати за земельні ділянки, які перебувають у комунальній власності територіальної громади м. Кремінна»
- встановлення соціально - справедливих розмірів орендної плати за земельні ділянки;
- забезпечення ефективного використання земельного фонду міста в інтересах територіальної громади міста;
- збільшення надходжень до загального фонду міського бюджету за рахунок перегляду розміру ставок за оренду землі для більшості видів її цільового використання та направлення додаткових коштів на соціальний розвиток міста;
- забезпечення більш повного обліку земель, їх власників і користувачів, раціонального та ефективного використання земельних ділянок;
- можливість вирішення питань оренди землі на території міста в межах чинного законодавства України.
Для досягнення цілей необхідна реалізація таких першочергових завдань:
- удосконалення місцевих нормативних актів з регулювання земельних відносин;
- впровадження диференційованих підходів до розрахунку.
|
4
|
Строк виконання заходів з відстеження;
|
Базове відстеження провести до набрання чинності регуляторного акта з 08.05.2015 по 01.06.2015
Повторне відстеження планується здійснити через рік після набуття чинності регуляторним актом.
Періодичне відстеження здійснюється раз на три роки, починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження.
|
5
|
Тип відстеження (базове, повторне або періодичне);
|
Базове
|
6
|
Методи одержання результатів відстеження;
|
Звітні матеріали та звітність міської ради.
|
7
|
Визначення очікуваних результатів прийняття запропонованого регуляторного акта, в т. ч. здійснення розрахунку очікуваних витрат та вигод суб'єктів господарювання, громадян та держави внаслідок дії регуляторного акта
|
Впровадження цього регуляторного акта буде сприяти надходженню додаткових коштів до міського бюджету, що надасть можливість збільшити видатки на утримання інфраструктури міста.
|
8
|
Визначення показників результативності регуляторного акта
|
Використані наступні показники результативності:
1) розмір надходжень до місцевого бюджету;
2) рівень поінформованості суб’єктів господарювання та фізичних осіб з основних положень акта
|
9
|
Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей.
|
Основними показниками результативності запропонованого регуляторного акту буде надходження коштів до міського бюджету від плати за оренду земельних ділянок.
|
Проект спрямований на ефективне використання земельних ділянок, які знаходяться у комунальній власності міста, отримання додаткових надходжень до бюджету від оренди землі, сприяння розвитку малого підприємництва та приведення у відповідність із нормами Закону України «Про оренду землі» даним рішенням передбачається привести відносини з оренди землі на території міста у відповідність до норм чинного законодавства, вдосконалити і визначити прозорий механізм розрахунку орендної плати, залежно від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, як передбачено чинним законодавством.
Підстава для розробки проекту
Законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», "Про оренду землі", ст. 275.3 Податкового кодексу України законодавчо закріплено право органів місцевого самоврядування встановлювати ставки податку та орендної плати в межах своїх повноважень. Зокрема визначено, що розмір річної орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою:
- для земель сільськогосподарського призначення – 3% від нормативної грошової оцінки земель;
- для інших категорій земель – 3% від нормативної грошової оцінки земель.
Крім того, ст. 288 ПКУ передбачено, що річна орендна плата за земельні ділянки, що перебувають у державній або комунальній власності, не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки. Розмір орендної плати може бути більшим граничного розміру орендної плати, у разі визначення орендаря на конкурентних засадах.
Міський голова В.І. Гриценко
|