П`ятниця, 26.04.2024, 00:07
...
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Меню сайту
Календар
«  Червень 2015  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Архів записів
 
Головна » 2015 » Червень » 17 » Про встановлення розмірів орендної плати та земельного сервітуту за земельні ділянки, які перебувають у комунальній власності територіал
08:20
Про встановлення розмірів орендної плати та земельного сервітуту за земельні ділянки, які перебувають у комунальній власності територіал

 

УКРАЇНА

КРЕМІНСЬКА  МІСЬКА  РАДА

КРЕМІНСЬКОГО  РАЙОНУ

ЛУГАНСЬКОЇ  ОБЛАСТІ

ШОСТОГО  СКЛИКАННЯ

ШІСТДЕСЯТ  ПЕРША  СЕСІЯ

 

РІШЕННЯ № 61/4

 

 «17» червня 2015 р.

м. Кремінна

 

Про встановлення   розмірів  орендної плати та земельного сервітуту за земельні ділянки, які перебувають у  комунальній власності територіальної громади м. Кремінна

 

                   У зв’язку з набранням чинності Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» від 28 грудня 2014 року №74-VIII, Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення умов ведення бізнесу (дерегуляція)» від 12.02.2015 року  № 191-VIII,  Закону України «Про внесення змін та визначення такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України» від       28 грудня 2014 року №76-VIII, керуючись ст. 12 Земельного кодексу України,       Законом України «Про оренду землі»  та ст. 26, ч. 1 ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Кремінська міська рада

 

Вирішила:

 

  1. Затвердити Порядок встановлення розмірів орендної плати та земельного сервітуту за земельні ділянки, які перебувають у  комунальній власності територіальної громади   м. Кремінна (додаток ).
  2. Рішення 50 сесії 6 скликання від 18.06.2014 р № 50/11 «Про затвердження Порядку розрахунку орендної плати за земельні ділянки комунальної власності Кремінської міської ради» вважати такими, що втратили чинність.

3.    Землевпорядному відділу виконавчого комітету Кремінської міської ради розрахунки розміру орендної плати за користування земельними ділянками комунальної власності здійснювати згідно затвердженого «ПОРЯДКУ» на підставі Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки.

4.        Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію з питань землекористування, архітектури, благоустрою, будівництва та екології.

 

 

Міський голова                                                           В. І. ГРИЦЕНКО

                                                                              Додаток

до  рішення __________________________     

 

                                                                                       

Порядок

встановлення розмірів орендної плати та земельного сервітуту  за використання земельних ділянок, які перебувають у  комунальній власності територіальної громади м. Кремінна Луганської області.

 

1.Загальні положення

 

1.1. Порядок  встановлення розмірів орендної плати (та земельних сервітутів) за земельні ділянки, які перебувають у комунальній власності (надалі – «Порядок»), розроблений з метою створення єдиних організаційно-правових та економічних засад визначення та справляння орендної плати за земельні ділянки.

1.2.  Порядок розроблений відповідно до вимог:

  • Земельного кодексу України;
  • Податкового кодексу України;
  • Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»;
  • Закону України «Про оренду землі»;
  • Інших нормативних актів.

1.3.  Порядок регламентує принципи встановлення розмірів  орендної плати за використання земельних ділянок та земельних сервітутів.

 

2. Порядок розрахунку розмірів орендної плати та земельних сервітутів

 

2.1. Оренда землі – це засноване на договорі  строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.

       Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем і орендарем.

       Підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.

       Обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексів інфляції.

       Право земельного сервітуту - це право власника земельної ділянки на обмежене платне користування чужою земельною ділянкою (ділянками) та встановлюється договором сервітуту.

2.2. Орендна плата за земельні ділянки (та земельних сервітутів), які  перебувають у комунальній власності, справляється у грошовій формі і не може бути нижчою:

        для земель сільськогосподарського призначення – 3% від нормативної грошової оцінки земель;

        для інших категорій земель - 3% від нормативної грошової оцінки земель.

2.3. Орендна плата за земельні ділянки, які  перебувають у комунальній власності може бути більшою 12 відсотків нормативної грошової оцінки, у разі визначення орендаря на конкурентних засадах.

2.4. Базою для обчислення орендної плати та земельного сервітуту є нормативна грошова оцінка земельної ділянки, яка надається в оренду (або встановлюється право сервітуту). Розмір орендної плати за земельні ділянки та земельного сервітуту встановлюється відповідно до їх функціонального призначення у розрізі економіко-планувальних зон м. Кремінна та селищ підпорядкованих місту згідно з грошовою оцінкою. Показники оцінки підлягають щорічного, станом на 1 січня, уточнення на коефіцієнт індексації відповідно до порядку, встановленого чинним законодавством України.

        У договорі оренди або договорі земельного сервітуту обов’язково зазначається останній коефіцієнт індексації, від якого розраховано таку оцінку та з якого року вона діє.

2.5. Розмір річної орендної плати та земельного сервітуту встановлюється на рівні:

№ п/п

Вид цільового призначення земельної ділянки

Площа земельної ділянки, м²

% від нормативної грошової оцінки

1

Землі сільськогосподарського призначення

 

 

1.1

Для ведення товарного сільськогосподарського виробництва та фермерського господарства

-

3%

1.2

Для ведення особистого селянського господарства

-

3%

1.3

Для індивідуального та колективного садівництва

-

3%

1.4

Для городництва

-

3%

1.5

Для сінокосіння та випасання худоби

-

3%

1.6

Для іншого сільськогосподарського призначення

-

3%

2

Землі житлової та громадської забудови

 

 

2.1

Для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), в тому числі:

-

 

під забудовою

 

3%

сільськогосподарські угіддя

 

3%

2.2

Для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку

-

3%

2.3

Для будівництва і обслуговування будівель тимчасового проживання (гуртожиток тощо)

-

3%

2.4

Для будівництва індивідуальних гаражів та колективного гаражного будівництва

-

3%

2.5

Для іншої житлової забудови

-

3%

2.6

Для будівництва та обслуговування будівель закладів охорони здоров’я та соціальної допомоги (стоматологічні кабінети, приватні клініки тощо)

до 100

12%

з 101 і більше

10%

2.7

Для будівництва та обслуговування громадських організацій

до 100

10%

з 101 і більше

8%

2.8

Для будівництва та обслуговування будівель закладів культурно-просвітницького обслуговування

до 100

12%

з 101 і більше

10%

2.9

Для будівництва та обслуговування будівель торгівлі (магазини, аптеки, склади, МАФ тощо)

до 100

12%

з 101 до 500

10%

з 501 до 1000

8%

з 1001 і більше

6%

2.9.1

Для будівництва та обслуговування автозаправних станцій

-

12%

2.10

Для будівництва та обслуговування туристичної інфраструктури та закладів громадського харчування( кафе, ресторани, бари, закусочні, літні майданчики та інші)

до 100

12%

з 101 до 500

10%

з 501 до 1000

8%

з 1001 і більше

6%

2.11

Для будівництва та обслуговування будівель кредитно-фінансових установ

-

12%

2.12

Для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури

-

5%

2.13

Для будівництва та обслуговування будівель закладів комунального обслуговування (підприємства комунальної форми власності)

-

3%

2.14

Для будівництва та обслуговування закладів побутового обслуговування (перукарні, ательє, ремонтні майстерні, фотоательє тощо)

-

6%

2.15

Для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови (офіси, контори тощо)

до 100

10%

з 101 до 500

8%

з 501 і більше

6%

3.

Землі промисловості, транспорту, зв’язку та іншого призначення

-

 

3.1

Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництво та розподілення газу)

-

12%

3.2

Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості

до 1000

6 %

з 1001 до 10000

5%

з 10001 до 50000

4%

з 50001 і більше

3%

3.3

Для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства

до 5000

5%

з 5001 і більше

4%

3.4

Для розміщення та експлуатації будівель і споруд додаткових транспортних послуг та допоміжних операцій (шино монтажна майстерня, платна автостоянка, станція техобслуговування тощо)

до 100

10%

з 101 до 500

8%

з 501 і більше

5%

3.5

Для розміщення та експлуатації інших технічних засобів зв’язку (мобільний зв'язок, телефонний зв’язок тощо)

до 100

12%

з 101 до 500

10%

з 501 і більше

8%

3.6

Для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об’єктів передачі електричної та теплової енергії

 

3%

 

         Розмір річної орендної плати для платників, які не ввійшли до даного переліку, встановлюється у кожному окремому випадку рішенням сесії.

У випадку, якщо суб’єкт підприємницької діяльності здійснює на одній земельній ділянці декілька видів діяльності, за основу при визначенні розміру орендної плати береться більший відсоток від нормативної грошової оцінки.

У випадках надання земельних ділянок для розміщення літніх майданчиків, кіосків, лотків, що використовуються на термін менший одного року, при розрахунку орендної плати застосовувати ставку орендної плати за землю у розмірі 12 відсотків від грошової оцінки земельної ділянки.

Для земельних ділянок, які надаються під забудову, орендна плата визначається окремо на період будівництва і на період експлуатації об'єкту містобудування та зазначається в одному договорі оренди. У разі подовження у встановленому порядку строків будівництва розмір орендної плати встановлюється:

- для житлових будинків на рівні, визначеному для періоду будівництва;

- для усіх інших об'єктів на рівні, визначеному для періоду експлуатації.

Максимальний розмір орендної плати у розмірі 12% встановлюється для суб’єктів підприємницької діяльності (орендар), який протягом 3-х місяців після прийняття рішення сесії міської ради про надання в оренду земельної ділянки не уклав договір оренди землі та не провів у встановленому законом порядку реєстрацію права оренди.

3. РОЗМІР, ФОРМА І ПОРЯДОК ВНЕСЕННЯ ОРЕНДНОЇ ПЛАТИ

3.1.  Розмір, форма і строки внесення орендної плати та земельного сервітуту за землю встановлюється на підставі вимог чинного законодавства, цього Положення та зазначається у договорі оренди земельної ділянки.

3.2.  Орендна плата та земельні сервітути обчислюється та сплачується з дня виникнення права користування земельною ділянкою або закінчення попереднього договору оренди або договору сервітуту.

У разі припинення права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у користуванні у поточному році.

3.3. Орендна плата за земельні ділянки та земельні сервітути справляється виключно у грошовій формі. Внесення орендної плати здійснюється у безготівковій формі шляхом перерахування коштів через фінансові установи у строки, визначені договором оренди відповідно до вимог чинного законодавства.

3.4. Договором оренди та сервітуту повинна  передбачатися щомісячна орендна плата виходячи з її річного розміру, визначеного згідно з розділом 2 цього Положення.

4. ЗМІНА РОЗМІРУ ОРЕНДНОЇ ПЛАТИ

4.1. Встановлений згідно з розділом 2 цього Положення розмір орендної плати підлягає обов'язковому перегляду у разі:

а/ зміни функціонального використання земельної ділянки, передбаченого договором;

б/ змін в діючому законодавстві;

в/ змін нормативної грошової оцінки.

4.2. Розмір орендної плати не є сталим та змінюється у зв'язку з проведенням щорічної індексації грошової оцінки.

4.3. Орендар має право вимагати відповідного зменшення орендної плати в разі, якщо стан орендованої земельної ділянки погіршився не з його вини, що підтверджено належними документами.

Рішення про зменшення орендної плати приймається Кремінською міською радою.

4.4. У інших випадках перегляд розміру орендної плати може здійснюватися лише за письмовою згодою сторін та у порядку, визначеному договором оренди земельної ділянки.

5. ПОРЯДОК ВНЕСЕННЯ ОРЕНДНОЇ ПЛАТИ ЗА ЗЕМЛЮ

5.1. Орендна плата вноситься Орендарем щомісячно згідно умов договору оренди.

5.2 За несвоєчасне внесення орендної плати нараховується пеня на суму податкового боргу із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті, відповідно до Податкового кодексу України.

5.3. Внесення орендної плати на майбутній період оренди допускається на термін не більше одного року.

5.4. Плата за оренду землі зараховується до міського бюджету у порядку, визначеному Бюджетним кодексом України для плати за землю.

5.5. Контроль за правильністю обчислення, своєчасністю подачі податкової декларації до органу державної податкової служби, повнотою і своєчасністю сплати орендної плати до міського бюджету здійснює Рубіжанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Луганскій області.

6. ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ ДЛЯ УКЛАДАННЯ ДОГОВОРУ ОРЕНДИ ЗЕМЛІ

   - рішення міської ради про надання земельної ділянки в оренду;

 - результати конкурсу чи аукціону – у разі набуття права на оренду земельної ділянки на конкурентних засадах;

 - акт перенесення меж земельної ділянки, яка надається в оренду, на місцевість – у разі не визначення їх у натурі;

 - проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки – у разі надання її в оренду зі зміною цільового призначення.

- технічна документація землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості)

- технічна  документація  із  землеустрою щодо встановлення меж частини земельної ділянки, на яку поширюються права сервітуту.

 

 

Секретар ради                                                             Л.В. Колесніченко

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

проекту рішення Кремінської міської ради

«Про  затвердження Положення про встановлення   розмірів орендної плати  за земельні ділянки, які перебувають у комунальній власності територіальної громади м. Кремінна».

1. Визначення та аналіз проблеми, яку пропонується розв’язати шляхом державного регулювання господарських відносин, оцінка важливості цієї проблеми.

         Опис проблеми:

Законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», "Про  оренду землі", ст. 275.3 Податкового кодексу України законодавчо закріплено право органів місцевого самоврядування  встановлювати ставки податку та орендної плати в межах своїх повноважень. Зокрема визначено, що розмір річної орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою:

- для земель сільськогосподарського призначення – 3% від нормативної грошової оцінки земель;

- для інших категорій земель – 3% від нормативної грошової оцінки земель.

       Крім того, ст. 288 ПКУ передбачено, що річна орендна плата за земельні ділянки, що перебувають у державній або комунальній власності, не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки. Розмір орендної плати може бути більшим граничного розміру орендної плати, у разі визначення орендаря на конкурентних засадах.

Кошти за оренду земельних ділянок скеровуються до місцевого бюджету. Тому диференціація розмірів орендної плати з врахуванням комерційної цінності земельних ділянок, які здаються в оренду, а також реалізації завдань стратегії розвитку земельних відносин в місті дозволить збільшити надходження до бюджету та підвищити ефективність землекористування.

Метою даного регулювання є вдосконалення земельних відносин у сфері оренди землі на основі встановлення економічно обґрунтованих, справедливих, єдиних ставок орендної плати, диференціації ставок в залежності від функціонального призначення земельної ділянки.

З метою ефективного використання земельних ділянок, які знаходяться у комунальній власності міста, отримання додаткових надходжень до бюджету від оренди землі, сприяння розвитку малого підприємництва та приведення у відповідність із нормами Закону України «Про оренду землі» даним рішенням передбачається привести відносини з оренди землі на території міста у відповідність до норм чинного законодавства, вдосконалити і визначити прозорий механізм розрахунку орендної плати, залежно від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, як передбачено чинним законодавством.

Обґрунтування, чому визначена проблема не може бути розв’язана за допомогою ринкових механізмів і потребує державного регулювання:

         Повноваження по встановленню розмірів орендної плати за земельну ділянку надані чинним законодавством відповідним міським радам. Змінити розмір податку та цим самим вирішити вищезазначені проблеми за допомогою ринкових механізмів (без прийняття відповідного регуляторного акту), наприклад, шляхом укладання будь-яких угод з підприємцями або іншим шляхом, не можна, так як це буде суперечити нормам діючого законодавства. Тобто, вирішення проблем потребує державного регулювання і можливо тільки шляхом прийняття цього регуляторного акту – рішення міської ради відповідно до норм чинного законодавства.

2. Визначення цілі регулювання регуляторного акта.

Цілями розробки та затвердження положення «Про встановлення   розмірів орендної плати  за земельні ділянки, які перебувають у комунальній власності територіальної громади м. Кремінна»

- встановлення соціально - справедливих розмірів орендної плати за земельні ділянки;

- забезпечення ефективного використання земельного фонду міста в інтересах територіальної громади міста;

- збільшення надходжень до загального фонду міського бюджету за рахунок перегляду розміру ставок за оренду землі для більшості видів її цільового використання та направлення додаткових коштів на соціальний розвиток міста;

- забезпечення більш повного обліку земель, їх власників і користувачів, раціонального та ефективного використання земельних ділянок;

- можливість вирішення питань оренди землі на території міста в межах чинного законодавства України.

      Для досягнення цілей необхідна реалізація таких першочергових завдань:

- удосконалення місцевих нормативних актів з регулювання земельних відносин;

- впровадження диференційованих підходів до розрахунку орендної плати.

 

3. Визначення та оцінка усіх прийнятих альтернативних способів досягнення встановлених цілей, у тому числі ті з них, які не передбачають безпосереднього державного регулювання господарських відносин.

Під час розроблення положення «Про встановлення   розмірів орендної плати  за земельні ділянки, які перебувають у комунальній власності територіальної громади м. Кремінна» було розглянуто такі альтернативні способи визначених цілей:

-  неприйняття даного регуляторного акта (відмова від регулювання).

- регулювання вищезазначеної проблеми  на державному рівні;

- прийняття міською радою рішення «Про встановлення   розмірів орендної плати  за земельні ділянки, які перебувають у комунальній власності територіальної громади м. Кремінна»

Оцінюючи визначені альтернативи слід зазначити, що перша альтернатива не є прийнятною, оскільки вона веде до порушень норм діючого законодавства. Вирішення проблеми за допомогою другої альтернативи в теперішній час не можливо, оскільки існуюче законодавство не регламентує детальний механізм визначення орендних ставок на земельні ділянки.

Прийняття третьої альтернативи дасть можливість вирішити визначені проблеми при дотриманні норм чинного законодавства України, в найбільш короткий термін, з найменшими витратами.

Тому вона є прийнятною.

 

4. Механізм і заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми шляхом прийняття запропонованого регуляторного акту.

 

1. Прийняття місцевого нормативного документу, який в рамках чинного законодавства дає можливість спростити, удосконалити і зробити прозорим порядок та механізм надання земельних ділянок в оренду.

2. Забезпечення раціонального, ефективного використання земельного фонду міста, методів його оцінки і розрахунків ставок за його використання.

3. Невідкладне оприлюднення нового регулювання в засобах масової інформації з метою громадського обговорення проекту регуляторного акту, та надання зауважень та пропозицій від громадськості.

4. Забезпечення прозорості і вільного доступу до інформації щодо визначення розміру орендної плати за земельні ділянки.

5. Укладання договорів оренди земельних ділянок.

 

 5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта.

Запропонований проект рішення не потребує додаткових фінансових витрат як орендарів, так і міської ради.

Запровадження даного регулювання покращить умови започаткування та ведення підприємницької діяльності, сприятиме ефективному використанню земельних ресурсів та вкладанню інвестицій в їх господарське освоєння.

Прийняття запропонованого рішення підвищить інформованість орендарів щодо того, у якій послідовності проводиться розрахунок річної орендної плати.

Зовнішніми  чинниками, що впливають на дію регуляторного акта є зміни чинного законодавства.

 

 

 

6. Очікувані результати прийняття запропонованого регуляторного акта

З прийняттям даного регуляторного акта вигоди одержать: міська влада, суб’єкти господарювання, населення.

Суб’єкт 

Вигоди

Витрати

Органи місцевого самоврядування

Наповнення доходної частини місцевого бюджету та можливість реалізації соціальних програм міста внаслідок надходжень до міського бюджету.

 

Витрати, пов’язані зі збільшенням документообігу та можливим веденням  договірної роботи з землевласниками.

 

Суб’єкти підприємницької діяльності, громадяни

- Створення рівних умов конкуренції;

- прозорість і гласність у процесі формування розмірів  плати  за  землю.

Витрати пов'язані з сплатою розміру орендної плати, податку за користування землею; з необхідністю переукладення договорів оренди землі, які не відповідають вимогам чинного законодавства.

Населення

Прозорість і гласність у процесі формування розмірів  плати  за  землю.

  •  

 

 

7. Обґрунтування терміну дії запропонованого регуляторного акта.

Строк дії запропонованого регуляторного акту необмежений. При внесенні змін до чинного законодавства, які можуть впливати на дію регуляторного акту, до нього будуть вноситись відповідні зміни, або доповнення.

 

8. Показники результативності регуляторного акта.

Основними показниками результативності запропонованого регуляторного акту буде надходження коштів до міського бюджету від плати за оренду земельних ділянок.

       Передбачається збільшення надходжень до міського бюджету за рахунок впорядкування договірних відносин та визначення справедливих ставок орендної плати.

       Рівень інформованості – очікується на рівні до 100% за рахунок оприлюднення регуляторного акту в мережі Інтернет, на офіційному веб-сайті Кремінської міської ради та її виконавчого комітету.

 

 

9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта.

Відстеження результативності даного регуляторного акту буде здійснюватись за допомогою аналізу надходжень до міського бюджету плати за оренду землі на підставі звітних матеріалів та звітності міської ради.

     Оцінка ефективності запропонованого регуляторного акту буде здійснена за підсумками проведення базового, повторного та періодичного відстеження результативності регуляторного акту.

     Базове відстеження результативності регуляторного акту буде проведено до набрання ним чинності.

     Повторне відстеження результативності регуляторного акту буде проведено в термін не пізніше 2 років з дня набрання ним чинності. Періодичні відстеження будуть проводитися раз на кожні 3 роки, починаючи з дати закінчення заходів з повторного відстеження результативності даного регуляторного акту.

 

       Зауваження та пропозиції приймаються у письмовій формі від фізичних та юридичних осіб впродовж 1 (одного) місяця з дня оприлюднення проекту рішення сесії Кремінської міської ради та відповідного аналізу регуляторного впливу на адресу: м. Кремінна, проспект Леніна, 13.

Контактний телефон:

Розробник: виконавчий комітет Кремінськогї міської ради.

міський голова                                                                      

 

 

 

Категорія: Ріш міськради 61 сесія | Переглядів: 767 | Додав: hanabe
Copyright MyCorp © 2024
Створити безкоштовний сайт на uCoz