П`ятниця, 19.04.2024, 12:49
...
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Меню сайту
Календар
«  Липень 2015  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Архів записів
 
Головна » 2015 » Липень » 22 » 03 липня 2015 р. відбулася позачергова 62 сесія Кремінської міської ради шостого скликання .
10:06
03 липня 2015 р. відбулася позачергова 62 сесія Кремінської міської ради шостого скликання .

03 липня 2015 р. відбулася позачергова 62 сесія Кремінської міської ради шостого скликання .

 03 липня  2015 р. відбулася позачергова 62 сесія Кремінської міської ради шостого скликання . Головував на сесії міський голова Гриценко В.І. На порядок денний було винесено питання «Про визнання адміністративним центром об»єднанної  територіальної громади м. Кремінна та затвердження Порядку проведення громадських обговорень з питань  передбачених Законом України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» На сесії були присутні голова РДА Горін О.В., директор офісу реформ в Луганській області Тихоновський Сергій Гаврилович, куратор Кремінського району облдержадміністрації Терещенко Лариса Вадимівна , заступник голови районної ради Руденко Б.В., голови Нововодянської , Макіївської , Невської сільських рад

            За даними реєстрації з 36 депутатів міської ради були присутні 24 депутата Кремінської міської ради.

            Міський голова представив свою ініціативу щодо об»єднання територіальних громад.  

Як зазначив міський голова , 1 квітня 2014 року урядом України була схвалена Концепція реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні та затверджено План заходів з її реалізації.

Відповідно до цього Плану було внесено зміни до Бюджетного та Податкового кодексів України. Зміни до Бюджетного кодексу фактично є основою для стимулювання громад до об’єднання. А саме: бюджети об’єднаних громад переходять на прямі міжбюджетні відносини з державним бюджетом. Наприклад, якщо Кремінська міська рада об’єднається з суміжними Новокрасчнянською та Червоно попівською територіальними громадами  Кремінського району, то така об’єднана громада, відповідно до Бюджетного кодексу,  наділяється повноваженнями та ресурсами, як у міст обласного значення. Натомість територіальні громади, які не візьмуть участь у об’єднанні, залишаються осторонь цього процесу та позбавляються права на виконання делегованих державою повноважень органів місцевого самоврядування (ОМС).

Парламентом України 05.02.2015 ухвалено ЗУ «Про добровільне об’єднання територіальних громад», а Урядом для забезпечення його реалізації затверджено Методику формування спроможних територіальних громад. Саме ці акти визначають, яким чином має відбуватись об’єднання громад для того, щоб вони стали спроможними.

Спроможною територіальною громадою є така громада, в якій місцеві джерела наповнення бюджету, інфраструктурні та кадрові ресурси є достатніми для вирішення питань місцевого значення в інтересах жителів громади.

Метою реформи місцевого самоврядування є, передусім, забезпечення його спроможності самостійно, за рахунок власних ресурсів, вирішувати питання місцевого значення.

Головна рушійна сила – фінансова децентралізація. Якщо громада розумітиме, що вона має повноваження і фінансову підтримку на виконання цих повноважень, вона буде розвиватись. Перш за все мова йде про зарахування до бюджетів об’єднаних громад 60% податку на доходи громадян (раніше в нас було 25%, а в 2015 році цей податок зарахували до районного бюджету). Отже, є фінансова мотивація та логіка для об’єднання.

Також з додаткових ресурсів в ході реформи об’єднана громада отримає власний земельний податок. При цьому до юрисдикції ради, у разі об’єднання, передаються всі землі відповідної громади, в тому числі й за межами населених пунктів.

В цьому році було запроваджено обов’язковий місцевий податок на нерухоме майно та  від продажу пального на АЗС, алкогольних та тютюнових виробів. Крім того за бюджетами місцевого самоврядування залишаються такі джерела поповнення бюджету, як і раніше, закріплені місцеві податки і збори.

При цьому, за кошти платників податків утримуватиметься одна рада, один голова, один виконком, а не декілька – що збереже кошти для реальних справ. З більшої території до місцевого бюджету можна зібрати значно більші податкові обсяги. Громада зможе більше отримувати доходи і відповідно більше розпоряджатися видатками.

Однак, об’єднання території громад не може бути довільним, воно має свої логічні межі. Відтань від центру громади до їх найдальшого населеного пункту має бути такою, щоб у екстрених випадках її не довше ніж за 30 хв. могли подолати пожежна команда, швидка допомога, поліцейський патруль. Адже допомога, надана через більший проміжок часу, різко втрачає ефективність. 

Після об’єднання громад, які не матимуть власних сільрад, будуть представлені в місцевій раді своїми депутатами, а у виконкомі – сільськими старостами. Старости та депутати здійснюватимуть зв'язок між односельцями і владою громади та вирішуватимуть різні проблеми його жителів у раді та виконкомі.

Отже, об’єднана громада одержує додаткові фінансові та майнові ресурси. Основні з них:

  • 60% ПДФО (зараз 0) на здійснення власних повноважень;
  • право розпоряджатися землями на території об’єднаної громади (у т.ч. поза межами населеного пункту);
  • державні субвенції (медична, освітня);
  • держава здійснюватиме фінансову підтримку шляхом надання коштів на формування інфраструктури згідно з планом соціально-економічного розвитку територіальної громади.

В спроможних територіальних громадах органи місцевого самоврядування мають забезпечити надання всіх необхідних громадянам публічних послуг. Для цього необхідні приміщення для розміщення відповідних служб. Треба врахувати, що місто вже має розвинені інфраструктури освіти, охорони здоров‛я, соціального захисту, житлово-комунального господарства, зв‛язку, іт.д. 

Ми нарешті дочекались механізму документально-сформованого адміністрування територіальних громад. Від 10.06.2014 року є можливість громадам об’єднуватись. Ми маємо Закон України «Про добровільні об’єднання територіальних громад», Методику формування територіальних громад, та процедуру поетапного об’єднання територіальних громад, яка  затверджена для того, щоб дані збори були легітимними. Ми будемо йти поетапно,  відступати не можна.

Ця реформа – це, перш за все, децентралізація влади. Децентралізація передбачає розмежування повноважень між виконавчою владою та місцевим самоврядуванням, а також передачу повноважень з вищого рівня управління на нижчий та наближення послуг до людей, а також підведення ресурсів під виконання повноважень.

Все це має бути змодельовано в перспективному плані силами облдержадміністрації та працівниками Офісу реформ.  Фактично новоутворенні спроможні громади, за своєю суттю будуть схожі на нинішні невеликі райони.

Нинішня реформа – це великий шанс для України здійснити швидкий доступ до побудови ефективної, не обтяжливої для народу, відповідальної місцевої влади.

Стаття 11 Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» визначає, що перспективний план розвитку територій громад розробляється відповідною обласною державною адміністрацією згідно з методикою формування спроможних територіальних громад і охоплює територію області. Методика розроблена 8 квітня 2015 року. Вона визначає механізм та алгоритм формування спроможних територіальних громад.

Обласна державна адміністрація розробляє перспективний план – обласна рада затверджує його. Кінцеве затвердження плану проводиться Кабінетом Міністрів України.

За цим законом громада – це одиниця, якій Держава приділяє левову долю.

Методика передбачає визначення адміністративного центру та меж території спроможних територіальних громад.

Враховуючи вищезазначене, з метою забезпечення економічного зростання, підвищення самодостатності територіальної громади, розвитку території та покращення добробуту її мешканців, підвищення ефективності вирішення проблем  відповідно до Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні,  Плану заходів з реалізації Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні, затвердженого розпорядженням Кабінету міністрів України від 18.06.2014 №591-р, частин 1, 2 статті 5 Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад», постанови Кабінету міністрів України від 08.04.2015 №214 «Про затвердження Методики формування спроможних територіальних громад», рішення виконавчого комітету Кремінської міської ради від 01.07.2015 № 103 «Про надання доручення Кремінському міському голові», а також,  враховуючи проведені розрахунки  щодо спроможності об‛єднанної територіальної громади (паспорт обєднанної територіальної громади додається), суміжність ториторій Новокраснянської та Червонопопівською сільських рад з Кремінської міською радою, він, як міський голова, ініціював  добровільне об’єднання територіальних громад сіл Нова Краснянка, Пшеничне, Суровцівка  Новокраснянської сільської ради, сіл Червона Попівка, Голиково, Піщане  Червонопопівської сільської ради  в Кремінську територіальну громаду з центром у місті Кремінна.

За результатами обговорення рішенням сесії був затверджений Порядок проведення громадських обговорень з питань передбачених законом України «Про добровільне об»єднання територіальних громад» 

 

 

Категорія: Новини | Переглядів: 479 | Додав: hanabe
Copyright MyCorp © 2024
Створити безкоштовний сайт на uCoz