П`ятниця, 19.04.2024, 19:13
...
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Меню сайту
Календар
«  Червень 2013  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
Архів записів
 
Головна » 2013 » Червень » 1 » ВІДПОВІДІ на окремі запитання, що містяться в інформаційному запиті газети "Комсомольская правда в Украине"...
09:37
ВІДПОВІДІ на окремі запитання, що містяться в інформаційному запиті газети "Комсомольская правда в Украине"...

ВІДПОВІДІ
на окремі запитання, що містяться в інформаційному запиті газети
"Комсомольская правда в Украине" на ім'я Заступника Глави Адміністрації
Президента України С.М.Ларін

Питання 1: Як може змінитися оподаткування у регіонах та їх фінансування відповідно до реформи? Які податки будуть поповнювати місцеві бюджети, а які – будуть відраховуватись "до центру"?

Відповідь: Під час засідання Ради регіонів 21 березня п. р. Глава держави наголосив на тому, що реформа місцевого самоврядування спрацює тоді, коли вона буде чітко зорієнтована на зростання добробуту людини, зміцнення економічного потенціалу територіальної громади. Проблема фінансування розвитку територіальних громад сьогодні виходить на перший план.

Традиційно найбільшими за обсягами є такі доходи місцевих бюджетів, як податок на доходи фізичних осіб та плата за землю. Надходження від цих податків, що є загальнодержавними, щороку зростають.

Відчутну частку місцевих бюджетів складає єдиний податок для суб'єктів підприємницької діяльності. Держава запровадила диверсифікацію ставок єдиного податку та зарахування його до бюджету розвитку у складі місцевих бюджетів. Це позитивно позначилось на їх наповненні.

Водночас, досі в Україні вкрай неефективно використовуються наявні та потенційні джерела доходів, зокрема, природні ресурси, земля, туристична та рекреаційна сфери. Органи місцевого самоврядування часто недооцінюють цей потенціал.

Маю зазначити, що питання наповнення та розподілу бюджету не вперше обговорювався на рівні керівництва держави. У тому числі, й на попередніх засіданнях Ради регіонів. За їх результатами Урядом України вживаються заходи щодо збільшення питомої ваги доходів місцевих бюджетів у доходах зведеного бюджету України з метою забезпечення розвитку територіальних громад на засадах самостійності, автономності та ефективності.

Довідково: З 2012 року запроваджено зарахування до місцевих бюджетів 100 відсотків єдиного податку та розширено перелік його платників. З 2013 року розширено перелік джерел наповнення місцевих бюджетів за рахунок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

Також до доходів місцевих бюджетів, що не враховуються під час визначення обсягу міжбюджетних трансфертів, передано право отримувати плату за видачу окремих видів ліцензій та плату за державну реєстрацію.

Тому у проекті Концепції реформи місцевого самоврядування та територіальної організації влади передбачено, як стратегічний напрям реформування, посилення фінансової платоспроможності територіальних громад. Зокрема, у документі зазначено, що фінансову основу здійснення органами місцевого самоврядування власних повноважень складають податки і збори, які за своєю природою зв’язані з територією відповідної адміністративно-територіальної одиниці.

Також суттєво розширюються права органів місцевого самоврядування щодо визначення податкової бази та регулювання ставок оподаткування. При цьому, згідно з Концепцією, не допускається надання податкових пільг, які зменшують доходи місцевих бюджетів. Пільги по податках можуть встановлюватись лише тим органом місцевого самоврядування, до бюджету якого зараховуються такі податки.

Важливим, принципово новим стратегічним напрямом, що викладений у Концепції є, зокрема те, що територіальні громади повинні отримати право об’єднувати їх майно та ресурсів у рамках співробітництва територіальних громад, з метою більш ефективного надання адміністративних та соціальних послуг населенню, у тому числі й суміжних територіальних громад. Це дозволить уникнути розпорошення бюджетних ресурсів та сконцентрувати їх на одній об’єднаній території, забезпечивши програмно-цільовий метод їх використання.

З урахуванням положень проекту Концепції, Мінфіном готуються зміни до Бюджетного кодексу України.

Зокрема, передбачається: запровадити справляння плати за земельні ділянки. Що використовуються суб’єктами за рішеннями органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування, але право власності на які або право оренди яких не оформлено;

запровадити обкладення земельним податком лісових земель, підвищити ставки земельного податку на земельні ділянки сільськогосподарських угідь, скасувати пільги із земельного податку для суб’єктів космічної діяльності, літакобудування, кінематографії та суднобудівної промисловості;

визначити базою обкладення податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, загальну площу об’єктів житлової нерухомості, замість житлової площі;

встановити ставки туристичного збору у відсотках розміру мінімальної заробітної плати.

На теперішній час зазначені питання опрацьовуються. У разі їх схвалення місцеві бюджети отримають суттєвий додатковий фінансовий ресурс.

Питання 2: З яких "пілотних" регіонів почнеться реформа? У яких галузях відбуватимуться перші зміни?

Відповідь: На сьогодні не визначено у яких саме регіонах, було б доцільним і можливим запровадити експеримент з реформування місцевого самоврядування. Регіони мають реально підійти до оцінки своїх можливостей, визначити ресурсний потенціал, необхідний для проведення експерименту, готовність до його проведення регіональних еліт, і головне, досягти консенсусу між владою і суспільством. Лише за цих умов можуть бути сформовані відповідні позиції регіонів з цього питання.

Тому, за результатами засідання Ради регіонів, що відбулось 21 березня ц.р. Президент України визначив завдання Кабінету Міністрів України спільно з місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування внести узагальнені пропозиції щодо проведення експерименту в окремих областях України з урахуванням специфіки їх територіальних громад, спрямовані на удосконалення організаційно-правового та фінансово-економічного механізмів функціонування місцевого самоврядування.

Регіони – лідери по втіленню та поширенню ідей сучасного самоврядування: Вінничина, Харківщина, Дніпропетровщина. Їх, а також позитивний досвід Європейських держав, що вже пройшли цей непростий шлях має бути всебічно вивчений і врахований при підготовці концепту експерименту щодо реформування системи місцевого самоврядування в Україні.

Очікується, що перші кроки у цьому напрямі буде зроблено шляхом прийняття законів України, які мають сформувати підґрунтя для реалізації Концепції реформи місцевого самоврядування та територіальної організації влади. Зокрема, це закони України про місцевий референдум, про добровільне об'єднання громад, про запровадження співробітництва територіальних громад на засадах ресурсно-організаційної кооперації (міжмуніципальне співробітництво). Також опрацьовуються законодавчі пропозиції щодо упровадження механізмів демократії участі на місцях.

Питання 5: Які побажання (у цілому) надходять від губернаторів, мерів, місцевих депутатів?

Відповідь: Питання щодо необхідності кардинальних змін у системі місцевого самоврядування почало опрацьовуватись не сьогодні, і не вчора.

На виконання Доручення Президента України (№ 1–1/1159 від 14 червня 2011 року), за результатами засідання Ради регіонів, яке відбулось 3 червня 2011 року обласним органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування було дано завдання підготувати пропозиції щодо забезпечення процесу реформування місцевого самоврядування. Отримані пропозиції було узагальнено та опрацьовано. Майже всі вони були враховані при розробці проекту Концепції місцевого самоврядування та територіальної організації влади, над яким плідно попрацювали фахівці, науковці, незалежні вітчизняні та міжнародні експерти.

Активну участь у підготовці документу взяли і громадські організації, зокрема, асоціації органів місцевого самоврядування. В результаті ми отримали документ стратегічного значення.

У той же час, враховуючи, що реформування системи місцевого самоврядування безпосередньо вплине на кожну громаду, кожну людину було б доцільним і необхідним провести широке обговорення в суспільстві щодо вже підготовленого проекту Концепції реформи місцевого самоврядування та територіальної організації влади. Це необхідно, зокрема, для того, щоб визначити наскільки і в якій мірі суспільство готове до сприйняття таких потужних змін, а також як повно враховано думки та позиції тих, кому треба буде жити і працювати в нових умовах.

Тому, під час засідання Ради регіонів, що відбулось 21 березня ц.р. Президент України висловив чітку позицію стосовно необхідності розпочати обговорення на всіх рівнях напрацьованого проекту Концепції. І така плідна, конструктивна дискусія розгортається сьогодні у суспільстві в усіх областях. Діалог з громадами супроводжується широкою інформаційно –роз'яснювальною роботою щодо переваг реформованої системи місцевого самоврядування.

У цьому сенсі, одним з головних завдань Президент України визначив доведення суті, основних напрямів та положень Концепції реформи місцевого самоврядування та територіальної організації влади до кожної територіальної громади в регіонах.

О.Чижов



Категорія: Гром рада_Матер для обговорення | Переглядів: 554 | Додав: hanabe
Copyright MyCorp © 2024
Створити безкоштовний сайт на uCoz