П`ятниця, 29.03.2024, 01:46
...
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Меню сайту
Календар
«  Липень 2015  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Архів записів
 
Головна » 2015 » Липень » 22 » П Р О Т О К О Л громадських слухань м. Кремінна щодо обговорення ініціативи добровільного об’єднання територіальних громад .
12:51
П Р О Т О К О Л громадських слухань м. Кремінна щодо обговорення ініціативи добровільного об’єднання територіальних громад .

П Р О Т О К О Л

громадських слухань м. Кремінна щодо обговорення ініціативи добровільного об’єднання територіальних громад .

 

10 липня 2015року

 

Місце проведення:  м. Кремінна, приміщення  будівлі міської ради  

Час проведення: 14.00 год.

 

Гриценко В.І.

Сьогодні міська рада проводе громадські обговорення ініціативи   Кремінського міського голови щодо добровільного об’єднання територіальних громад сіл Нова Краснянка, Пшеничне, Суровцівка  Новокраснянської сільської ради, сіл Червона Попівка, Голиково, Піщане  Червонопопівської сільської ради  в Кремінську територіальну громаду з центром у місті Кремінна.

      Згідно Порядку  проведення громадських обговорень головує на  зборах міський голова . Веде протокол працівник апарату виконавчого комітету Кошелева Надія Олексіївна .

      Відповідно до реєстрації у громадському обговоренні приймають участь 70 осіб.   (список реєстрації – у Додатку 1 до цього протоколу).

У заході приймають участь голова районної державної адміністрації  Горін О.В. , заступник голови районної ради  Руденко Б.В., експерт Офісу реформ в Луганській області Агібалов Ігор Володимирович, члени виконавчого комітету міської ради, представники від підприємств , соціальної сфери ,  органів самоорганізації населення , представники Громадської ради при міській раді ,  ЗМІ, депутати.

         Матеріали для обговорення були розміщені на веб-сайті Кремінської  міської ради  у розділі «Територіальна реформа». 

  

ПОРЯДОК ДЕННИЙ ГРОМАДСЬКИХ ОБГОВОРЕНЬ :

 

1. Про обговорення ініціативи Кремінського міського голови  щодо добровільного об’єднання територіальних громад.

 

Гриценко В.І. Для підрахунку голосів необхідно обрати лічильну комісію 

 Які будуть пропозиції ?

  

З залу :

Пропоную обрати лічильну комісію у складі 3 осіб

Назарько С.Б.

Аверьянов В.

Михайловська Н.Д.

Хто за дану пропозицію  прошу голосувати ?

 

ГОЛОСУВАЛИ:

Хто "За" –  70;

         "Проти" – 0;

         "Утрималися" – 0;

УХВАЛИЛИ:  

Обрати лічильну комісію у складі 3 осіб 

Назарька С.Б.

Аверьянова В.

Михайловську Н.Д.

Гриценко В.І  Для ведення обговорень нам необхідно затвердити регламент  роботи. Які будуть пропозиції?

З залу :   пропоную такий регламент роботи

для  доповіді до 10 хвилин

для виступів до 5 хвилин 

Гриценко В.І.

Хто за дану пропозицію , прошу голосувати

ГОЛОСУВАЛИ:

Хто "За" – 70

         "Проти" – 0

         "Утрималися" – 0

УХВАЛИЛИ: . Затвердити такий регламент громадських  обговорень:

 для  доповіді до 10 хвилин

для виступів до 5 хвилин 

Гриценко В.І.  Переходимо до  основного питання порядку денного громадських  обговорень

 

Про обговорення ініціативи Кремінського міського голови щодо добровільного об’єднання територіальних громад.

 

Наголошую  на обов’язках присутніх під час виступів дотримуватись порядку денного, норм етичної поведінки, не допускати вигуків, образ, вчинення правопорушень та інших дій, що будуть заважати обговоренню. При недотриманні таких норм може бути прийнято рішення про видалення порушника з   громадських обговорень.

Доповідач Гриценко В.І міський голова :  

Питання  щодо об»єднання територіальтних громад було розглянуто на виконкомі міської ради . За результатами  розгляду виконавчий комітет доручив мені ініціювати добровільне об»єднання  територіальних громад  Сьогодні я хочу представити вам мою ініціативу та її обґрунтуваня .

      1 квітня 2014 року урядом України була схвалена Концепція реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні та затверджено План заходів з її реалізації.

Відповідно до цього Плану було внесено зміни до Бюджетного та Податкового кодексів України. Зміни до Бюджетного кодексу фактично є основою для стимулювання громад до об’єднання. А саме: бюджети об’єднаних громад переходять на прямі міжбюджетні відносини з державним бюджетом. Наприклад, якщо Кремінська міська рада об’єднається з суміжними Новокраснянською та Червонопопівською територіальними громадами  Кремінського району, то така об’єднана громада, відповідно до Бюджетного кодексу,  наділяється повноваженнями та ресурсами, як у міста обласного значення. Натомість територіальні громади, які не візьмуть участь у об’єднанні, залишаються осторонь цього процесу та позбавляються права на виконання делегованих державою повноважень органів місцевого самоврядування (ОМС).

Парламентом України 05.02.2015 ухвалено ЗУ «Про добровільне об’єднання територіальних громад», а Урядом для забезпечення його реалізації затверджено Методику формування спроможних територіальних громад. Саме ці акти визначають, яким чином має відбуватись об’єднання громад для того, щоб вони стали спроможними.

Спроможною територіальною громадою є така громада, в якій місцеві джерела наповнення бюджету, інфраструктурні та кадрові ресурси є достатніми для вирішення питань місцевого значення в інтересах жителів громади.

Метою реформи місцевого самоврядування є, передусім, забезпечення його спроможності самостійно, за рахунок власних ресурсів, вирішувати питання місцевого значення.

Головна рушійна сила – фінансова децентралізація. Якщо громада розумітиме, що вона має повноваження і фінансову підтримку на виконання цих повноважень, вона буде розвиватись. Перш за все мова йде про зарахування до бюджетів об’єднаних громад 60% податку на доходи громадян (раніше в нас було 25%, а в 2015 році цей податок зарахували до районного бюджету). Отже, є фінансова мотивація та логіка для об’єднання.

Також з додаткових ресурсів в ході реформи об’єднана громада отримає власний земельний податок. При цьому до юрисдикції ради, у разі об’єднання, передаються всі землі відповідної громади, в тому числі й за межами населених пунктів.

В цьому році було запроваджено обов’язковий місцевий податок на нерухоме майно та  від продажу пального на АЗС, алкогольних та тютюнових виробів. Крім того за бюджетами місцевого самоврядування залишаються такі джерела поповнення бюджету, як і раніше, закріплені місцеві податки і збори.

При цьому, за кошти платників податків утримуватиметься одна рада, один голова, один виконком, а не декілька – що збереже кошти для реальних справ. З більшої території до місцевого бюджету можна зібрати значно більші податкові обсяги. Громада зможе більше отримувати доходи і відповідно більше розпоряджатися видатками.

Однак, об’єднання території громад не може бути довільним, воно має свої логічні межі. Відтань від центру громади до їх найдальшого населеного пункту має бути такою, щоб у екстрених випадках її не довше ніж за 30 хв. могли подолати пожежна команда, швидка допомога, поліцейський патруль. Адже допомога, надана через більший проміжок часу, різко втрачає ефективність. 

Після об’єднання громад, які не матимуть власних сільрад, будуть представлені в місцевій раді своїми депутатами, а у виконкомі – сільськими старостами. Старости та депутати здійснюватимуть зв'язок між односельцями і владою громади та вирішуватимуть різні проблеми його жителів у раді та виконкомі.

Отже, об’єднана громада одержує додаткові фінансові та майнові ресурси. Основні з них:

  • 60% ПДФО (зараз 0) на здійснення власних повноважень;
  • право розпоряджатися землями на території об’єднаної громади (у т.ч. поза межами населеного пункту);
  • державні субвенції (медична, освітня);
  • держава здійснюватиме фінансову підтримку шляхом надання коштів на формування інфраструктури згідно з планом соціально-економічного розвитку територіальної громади.

В спроможних територіальних громадах органи місцевого самоврядування мають забезпечити надання всіх необхідних громадянам публічних послуг. Для цього необхідні приміщення для розміщення відповідних служб. Треба врахувати, що місто вже має розвинені інфраструктури освіти, охорони здоров‛я, соціального захисту, житлово-комунального господарства, зв‛язку, і т.д. 

Ми нарешті дочекались механізму документально-сформованого адміністрування територіальних громад. Від 10.06.2014 року є можливість громадам об’єднуватись. Ми маємо Закон України «Про добровільні об’єднання територіальних громад», Методику формування територіальних громад, та процедуру поетапного об’єднання територіальних громад, яка  затверджена для того, щоб дані збори були легітимними. Ми будемо йти поетапно,  відступати не можна.

Ця реформа – це, перш за все, децентралізація влади. Децентралізація передбачає розмежування повноважень між виконавчою владою та місцевим самоврядуванням, а також передачу повноважень з вищого рівня управління на нижчий та наближення послуг до людей, а також підведення ресурсів під виконання повноважень.

Нинішня реформа – це великий шанс для України здійснити швидкий доступ до побудови ефективної, не обтяжливої для народу, відповідальної місцевої влади.

Стаття 11 Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» визначає, що перспективний план розвитку територій громад розробляється відповідною обласною державною адміністрацією згідно з методикою формування спроможних територіальних громад і охоплює територію області. Методика розроблена 8 квітня 2015 року. Вона визначає механізм та алгоритм формування спроможних територіальних громад.

Обласна державна адміністрація розробила перспективний план. –   Кінцеве затвердження плану проводиться Кабінетом Міністрів України.  

Методика передбачає визначення адміністративного центру та меж території спроможних територіальних громад.

Враховуючи вищезазначене, з метою забезпечення економічного зростання, підвищення самодостатності Кремінської територіальної громади, розвитку території та покращення добробуту її мешканців, підвищення ефективності вирішення проблем,  відповідно до Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад», постанови Кабінету міністрів України від 08.04.2015 №214 «Про затвердження Методики формування спроможних територіальних громад»,   а також,  враховуючи проведені розрахунки щодо спроможності об‛єднанної територіальної громади , суміжність територій Новокраснянської та Червонопопівською сільських рад з Кремінської міською радою, ініціюю, як міський голова, добровільне об’єднання територіальних громад сіл Нова Краснянка, Пшеничне, Суровцівка  Новокраснянської сільської ради, сіл Червона Попівка, Голиково, Піщане  Червонопопівської сільської ради  в Кремінську територіальну громаду з центром у місті Кремінна.

         Хочу зазначити , що перш чим проявити будь  яку ініціативу  , були проведені всі розрахунки щодо спроможності об»єднанної громади, перш за все це фінансова спроможність .

         Також, було враховано доступність адміністративних послуг та надання медичної та пожежної допомоги мешканцям об»єднанної громади  відповідно до вимог Закону

На початку обговорень  запрошую до слова голову Громадської ради при міській раді Коткіну Т.В., яка доведе інформацію щодо узагальнених пропозицій та рекомендацій , які надійшли до міської ради :

Коткіна Т.В.

Відповідно до розпорядження міського голови  Громадська рада  при Кремінській міській раді є робочою групою для узагальнення  пропозицій та зауважень, які надійшли під час проведення  громадського обговорення.

         На початку обговорень  довожу до вашого відома інформацію щодо

  пропозицій та рекомендацій , які надійшли до міської ради :

ДНЗ Ластівка

  • Запровадити  порядок  неупередженого та прозорого розподілу  коштів  громади ;
  •  

Укртелеком

  • ліквідувати  батьківський фонд в школах ;
  •  

Райавтодор

  • включити до перспективного плану  розвитку об»єднаної громади громади   с. Червона діброва , с.Нова Краснянка. с. Суравцівка , с. Пісчане.

від громади Старої Краснянки

     Пропозиція включити до перспективного плану  розвитку громади  освітлення села та ремонт покрівлі клубу.

від громади с. Червона Діброва

     Пропозиція включити до перспективного плану  розвитку громади  

ремонт доріг до села та відкриття дошкільної групи;

ГЛОХ

     Пропозиція включити до перспективного плану  розвитку громади  

ремонт доріг  по вул. Хвойна  та Полнова.

від громади селища Жітлівка

     Пропозиція зберегти навчальний заклад .

 Прокопенко Ю.О.

 Надав інформацію про  участь в 11 Всеукраїнському форумі органів місцевого самоврядування у м. Одеса. Основне питання на форумі-  «Об»єднання громад та їх спроможність» . На цю реформу державою виділено 3 млрд. грн. Усих цікавило питання будемо ми жити ліпше, чи не будемо?

Макогон Н.М.

Надала пояснення стосовно проведення процедури створення спроможної громади та поетапного вирішення цього питання.

Новодранов В.М.

А альтернатива є?

Гриценко В.І.

Перспективний план це ініціатива області. До нас хоче приєднатися Макеївська та Нововодянська сільські ради, але вони з нами не межують. Їхні пропозиції ми не можемо розглядати.  Якщо  приєднати  віддалені  сільські ради то відстань від центру буде дуже велика. Будуть проблеми щодо надання медичної та пожежної допомоги . Ми їх не відкидаємо, але потрібно дивитися та  все рахувати.  Мера вибирало місто  і я відповідальний за нього. Більше хвилюють місто ДНЗ та школи.  Утримання у міській школі учня складає 5 тис. грн.  а  в селі  майже  44 тис. грн.. Наша мета -турбота про мешканців міста . Червона Попівка не бажає приєднуватися , але  вони не враховують ,. що фінансування буде іншим . Новокраснянка – за приєднання. 

Агібалов Ігор Володимирович експерт офісу реформ в Луганській області

Наша громадська організація  виконує роботи щодо максимального пізнання думки громадян в територіальних громадах. Процедура обговорення має проходити у територіальних громадах за 3-ма етапами. Ініціювати об»єднання громад може міський голова, громада, депутати та  громадські організації.Задача офісу реформ врахувати думку людей  та  супроводжувати  процедуру . Процедура не тривала , але  аккуратна. Перші можуть набити шишки , на них дивляться всі . Ми готові допомагати .

Новодранов В.М.

Попівка , Невське - там гарний чернозем, газ . Їх запаси  з часом не пропадуть .  У Кременній майже немає нічого .

Прокопенко Ю.О.

Мешканці села повинні самі вирішувати . Але спочатку вони повинні підрахувати свої бюджети.

Гладкий О.М.

Громада бажає бачити все прозоро  і який в цифрах буде виграш.

Гриценко В.І.

ОДА дала  завдання службам підготувати   розрахунки .., свої кошти ми підрахувати . Ризики є завжди .

Агібалов І.В.

Порядок ви вже затвердили , там оговорено , як проводити  слухання . Є на сайті.

Гладкий О.М.

А у кого немає комп»ютера ?

Агібалов І.В.

Паспорт громади є . А по виборах  закон уже розглядався .

Коротун О.Б –начальник ДП «Кремінський Райавтодор»

Укравтодор ліквідовано. Райавтодори повинні перейти на місцеві бюджети. Чи буде стільки коштів (3-4 млн.грн) без допомоги держави.?

Агібалов Ігор Володимирович експерт офісу реформ в Луганській області

Стару схему субвенцій ніхто не відміняв. Необхідно створити шляхові місцеві фонди.

Пилипенко Е.В. – депутат міської ради

При проведенні об»єднання розрахунки  медичного обслуговування будуть проводитися на 1 одиницю, це погрожує скороченню, що буде з медициною?

Ліцензії , право власності .?

Агібалов Ігор Володимирович експерт офісу реформ в Луганській області

До кінця року ніхто вас не кине . Госпітальні округа  будуть  переформатовані під нові громади.

При будь якому рішенні  громади, фінансування, в тому числі  і медицини,не буде припинено до кінця 2015 року.

Ганджа Л.М.

Який буде адміністративний поділ ?

Агібалов І.В.

Буде по програмі 4 префектури в Луганській області

Аверьянов В.

А Невське та Макеївка ?

Гриценко В.І.

Вони можуть приєднатися через Червону Попівку

Кладко В.М. – депутат районної ради

Є прохання через два тижні запросити спеціалістів для проведення  розрахунків. Так як  про розрахунки не йдеться мова.

Гриценко В.І. – Кремінський міський голова.

Всі розрахунки проведено спеціалістами райдержадміністрації:

Новокраснянка сільська рада – 1.2 млн.грн.

Червонопопівська сільська рада – 550 тис.грн.

Кремінська міська рада – 22 млн.грн.

Кладко В.М.

Чому ви не порахували динаміку надходжень та видатків .?

Кукуяшна Є.І. – директор гімназії м. Кремінна

Прийшов час думати про себе. Саме цінне  це те ,що нам дали свободу думки . свободу планування . Що простим людям ваші цифри .,  не вставляйте палки в колеса. А ви запутуєте громаду  . Необхідно йти вперед.  Потрібно в першу чергу  вирішувати проблеми громади, а не свої. Моє  особисте переконання  про необхідність підтримки ініціативи  міського голови .

Дубовик Ніна Іванівна член Громадської ради при міській раді

Низи не можуть так більше жити . а верхи  дали можливість вирішувати самим , . як жити . Питання щодо добровільного об’єднання громад на сьогоднішній день є важливим. Громадська рада напередодні обговорювала ці питання, і сказала   «ТАК». Нехай спеціалісти скажуть ,де плюси  де мінуси .

Прохання всю інформацію по обговоренню розміщати на сайті міської ради.

Мітюшкіна Г.І. – бухгалтер Новокраснянської сільської ради.

При проведенні обговорення мешканці територіальної громади села Новокраснянка прийняли одноголосно рішення – «ЗА ОБ»ЄДНАННЯ».

Гриценко В.І.

Попереду багато обговорень . На разі мова йде тільки про мою ініціативу . Піддержіть мене.

Ярешко А.І

Пропоную припинити дискусію і перейти до голосування. Пропоную підтримати ініціативу міського голови.

Гриценко В.І.  У результаті обговорень надійшла пропозиція

підтримати ініціативу Кремінського міського голови щодо добровільного об’єднання територіальних громад  сіл Нова Краснянка, Пшеничне, Суровцівка  Новокраснянської сільської ради, сіл Червона Попівка, Голиково, Піщане  Червонопопівської сільської ради  в Кремінську територіальну громаду з центром у місті Кремінна

    Дану пропозицію щодо ініціювання добровільного об’єднання надати на розгляд сесії міської ради для врахування при прийняті рішення про надання згоди на добровільне об’єднання зазначених територіальних громад та надання їм пропозицій про добровільне об’єднання територіальних громад .

 

Хто,  за дану пропозицію, прошу голосувати

 ГОЛОСУВАЛИ:

Хто "За" – 61

         "Проти" – 3

         "Утрималися" –  6

        

 Прийнято більшістю голосів

 

УХВАЛИЛИ:

Відповідно до пунктів 3, 4 статті 5 Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад», Порядку проведення громадських обговорень з питань добровільного об’єднання територіальних громад, передбачених законом України «Про добровільне об»єднання  територіальних громад , затвердженого рішенням міської ради від 03.07.2015 року № 62/1,   підтримати ініціативу  Кремінського міського голови щодо добровільного об’єднання територіальних громад  сіл Нова Краснянка, Пшеничне, Суровцівка Новокраснянської сільської ради, сіл Червона Попівка, Голиково, Піщане Червонопопівської сільської ради  в Кремінську територіальну громаду з центром у місті Кремінна.

Дану пропозицію щодо ініціювання добровільного об’єднання надати на розгляд сесії міської ради для врахування  при прийнятті рішення про надання згоди на добровільне об’єднання зазначених територіальних громад та надання їм пропозицій про добровільне об’єднання територіальних громад .

 

Голова слухань   Гриценко В.І.       _________________

                                                                    (підпис)

Секретар             Кошелева Н.О.      __________________

                                                                    (підпис)

 

 

 

Категорія: Територіальна реформа | Переглядів: 1840 | Додав: hanabe
Copyright MyCorp © 2024
Створити безкоштовний сайт на uCoz