П`ятниця, 26.04.2024, 16:33
...
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Меню сайту
Календар
«  Липень 2015  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Архів записів
 
Головна » 2015 » Липень » 23 » Аналіз регуляторного впливу до проекту рішення сесії Кремінської міської ради «Про встановлення податку на нерухоме майно, відмінне від зе
08:31
Аналіз регуляторного впливу до проекту рішення сесії Кремінської міської ради «Про встановлення податку на нерухоме майно, відмінне від зе

 

 Аналіз регуляторного впливу

до проекту рішення сесії Кремінської міської ради

«Про встановлення податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки з 01.01.2016 року»

 

1. Визначення та аналіз проблеми, яку пропонується розв’язати шляхом державного регулювання господарських відносин, а також оцінка важливості цієї проблеми.

Відповідно до Податкового кодексу України  та Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» міські ради в межах своїх повноважень приймають рішення про встановлення податків і зборів.

При цьому, згідно норми Податкового кодексу України місцеві ради обов’язково установлюють  податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

Враховуючи, що місцеві податки і збори у повному обсязі зараховуються до місцевих бюджетів, своєчасність запровадження податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, та визначення розміру ставки податку є важливим заходом поповнення міського бюджету.

2.Обґрунтування, чому визначена проблема не може бути розв’язана за допомогою ринкових механізмів і потребує державного регулювання.

Проблема, яку передбачається розв’язати з прийняттям даного рішення, не може бути розв’язана за допомогою діючих ринкових механізмів, тому що відповідно до діючого законодавства, встановлення місцевих податків і зборів можливе шляхом прийняття відповідного рішення Кремінської  ради.

3. Визначення очікуваних результатів прийняття запропонованого регуляторного акта, у тому числі здійснення розрахунку очікуваних витрат та вигод суб’єктів господарювання, громадян та держави внаслідок дії регуляторного акта.

Для визначення очікуваних результатів прийняття запропонованого регуляторного акту, які виникають у різних груп суб’єктів, на яких поширюється дія цього акту, наведена таблиця аналізу вигод та витрат.

 

Сфера впливу

Вигоди

Витрати

Суб’єкти господарювання

Буде застосовуватися рішення Кремінської міської ради «Про податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки», яке відповідає вимогам чинного законодавства, а надходження коштів податку до міського бюджету сприятиме розвитку інфраструктури міста, користувачами якої є мешканці міста, в тому числі і платники податку.

Сума коштів сплаченого податку у встановленому обсязі

Суб’єкти господарювання

32 - 266,1 тис. грн.

Фізичні особи

4000-224,0 ти. грн.

Фізичні особи

Пільги

 База оподаткування об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичної особи платника податку, зменшується:

а) для квартири/квартир незалежно від їх кількості - на 60 кв. метрів;

б) для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості - на 120 кв. метрів;

в) для різних типів об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), - на 180 кв. метрів.

Таке зменшення надається один раз за кожний базовий податковий (звітний) період (рік).

Органи місцевого самоврядування

Забезпечення вимог чинного законодавства щодо обов’язкового встановлення місцевого податку на території міста та визначення елементів і критеріїв, встановлених Податковим кодексом України для зазначеного податку, а також отримання додаткового фінансового ресурсу міського бюджету для забезпечення інтересів територіальної  громади.

Реалізація зазначеного рішення не потребує додаткових матеріальних і фінансових витрат із місцевих бюджетів

 

 5. Визначення цілей державного регулювання.

Ціллю прийняття рішення Кремінської міської ради є безумовне виконання чинного законодавства та отримання до міського бюджету відповідних надходжень.

6. Визначення та оцінка усіх прийнятних альтернативних способів досягнення встановлених цілей.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються Податковим кодексом України. Статтею 12 Кодексу визначено, що рішення про встановлення місцевих податків та зборів на певній території, в межах визначених повноважень, приймають сільські, селищні, міські ради.

Безумовність обраного виду правового регулювання ґрунтується на загальнообов’язковості рішень Кремінської  міської ради для виконання на території міста, що передбачено ст.144 Конституції України, ст.73 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та с. 4 Податкового кодексу України.

Альтернативні способи запровадження місцевих податків і зборів в місті  Кремінна відсутні.

7. Аргументація, щодо переваг обраного способу досягнення встановлених цілей.

Запропонований спосіб вирішення зазначеної проблеми відповідає вимогам чинного законодавства, забезпечує реалізацію принципів державної регуляторної політики.

8. Опис механізмів та заходів, які забезпечуть розв’язання визначеної проблеми шляхом прийняття запропонованого регуляторного акта.

Згідно Податкового кодексу України до повноважень місцевих рад належить прийняття рішення про встановлення місцевих податків і зборів. Зробити це можливо за рахунок прийняття відповідного рішення Кремінської міської ради. Тому вирішення проблеми щодо врегулювання питання справляння місцевих податків і зборів у місті Кремінна пропонується шляхом прийняття рішення Кремінської міської ради «Про встановлення податоку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки з 2016 р.».

Реалізація даного регуляторного акта забезпечить дотримання єдиного механізму сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, у місті та буде здійснюватися шляхом інформування громадян про прийняття рішення Кремінської  міської ради «Про впровадження податоку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки» через засоби масової інформації.

Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, запроваджується у термін, визначений Податковим кодексом України, тобто з 1 січня 2016 року. Податок на нерухоме майно сплачується фізичними та юридичними особами, які є власниками об’єктів житлової нерухомості. При цьому Податковим кодексом України передбачені пільги із сплати податку,  База оподаткування об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичної особи платника податку, зменшується:

а) для квартири/квартир незалежно від їх кількості - на 60 кв. метрів;

б) для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості - на 120 кв. метрів;

в) для різних типів об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), - на 180 кв. метрів.

Таке зменшення надається один раз за кожний базовий податковий (звітний) період (рік).

В проекті рішення міської ради «Про встановлення податоку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки»  пропонуються встановити ставки податку за 1 кв. метр житлової площі об’єкта житлової нерухомості  в таких розмірах:

1. Встановити ставку податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки для фізичних осіб за 1 кв. метр об’єкта житлової нерухомості у розмірі 0,5

2.на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки для юридичних осіб за 1 кв. метр об’єкта житлової нерухомості у розмірі 1,3

3.Встановити на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки для юридичних осіб за 1 кв. метр об’єкта нежитлової нерухомості у розмірі 0,8

4.ставку податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки для фізичних осіб за 1 кв. метр об’єкта нежитлової нерухомості у розмірах:

- для господарських (присадибних будівель - допоміжних (нежитлових) приміщень, до яких належать сараї, хліви, гаражі, літні кухні, майстерні, вбиральні, погреби, навіси, котельні, бойлерні, трансформаторні підстанції тощо у розмірі 0,05 відсотка розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року;

- для готельних будівель, офісних будівель, будівель торгівлі, гаражів, будівель промисловості та складів, будівель для публічних виступів, інших будівель у розмірі 0,6 відсотка розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року.

9. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акту та оцінка можливості впровадження та виконання вимог регуляторного акту.

Прийняття цього регуляторного акту забезпечить належне справляння податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, в місті Кремінна та надходження зазначеного платежу до бюджету в прогнозованих обсягах.

Враховуючи, що виконання зазначеного рішення є загальнообов’язковим для всіх учасників правовідносин у системі оподаткування, досягнення цілей вбачається цілком реальним. Рішення буде запроваджено до 01.07.2015 р.  і підлягатиме обов’язковому виконанню органами місцевого самоврядування, органами державної податкової служби та платниками місцевого податку з 01.01.2016 року.

Перешкоди щодо можливого впровадження цього регуляторного акта та виконання його вимог відсутні.

10. Оцінка ризику впливу зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта.

При виникненні змін у чинному законодавстві, які можуть вплинути на дію запропонованого регуляторного акта, до нього буде внесено відповідні коригування та доповнення.

 

11. Обґрунтування запропонованого строку чинності регуляторного акта.

Відповідно до Податкового кодексу України податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, запроваджується з 1 січня 2016 року. Рішення Кремінської  міської ради «Про податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки» є загальнообов’язковим до виконання на території міста і термін його дії не обмежений.

Зазначений проект нормативно-правового акту є загальнообов’язковим до застосування на території міста та має необмежений термін дії.

В разі внесення змін до Податкового кодексу в частині справляння місцевих податків і зборів або за підсумками проведеного аналізу відстежень результативності регуляторного акта при необхідності будуть внесені відповідні зміни до рішення міської ради.

 

12. Визначення показників результативності регуляторного акта.

Показником результативності цього регуляторного акту є обсяг надходжень до міського бюджету.

2015 р. (січень – квітень)  17,3 тис. грн..

2016 р. 490,1 тис. грн..

13. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта.

Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися статистичним методом.

Базове відстеження результативності проекту рішення буде здійснено у травні  2015 року. Для відстеження буде використано дані податкової звітності, отриманої від державної податкової інспекції у місті.

Повторне відстеження результативності регуляторного акта буде проведене через рік після набрання ним чинності, але не пізніше двох років з дня набрання чинності цим актом.

Періодичні відстеження результативності регуляторного акта будуть здійснюватися раз на кожні три роки, з моменту дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта.

 

 

 

Міський голова                                                                В.І.Гриценко

 

 

Категорія: Ріш міськради 61 сесія | Переглядів: 461 | Додав: hanabe
Copyright MyCorp © 2024
Створити безкоштовний сайт на uCoz